T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ALTINDAĞ - Taşça İlkokulu

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE DÖRDÜNCÜ GÜN

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE DÖRDÜNCÜ GÜN

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE DÖRDÜNCÜ GÜN

 

SINIF GÖZLEMLERİ

 

15/06/2023 PERŞEMBE

 

SINIF: CP D

 

ÖĞRETMEN: MYLENE LAJOİNİE

 

Öğrenciler, “O” şeklinde fakat her biri tahtaya yüzleri dönük şekilde oturtulmuş. Öğretmen, kısaca derse giriş yaptıktan sonra matematik dersine başladı. Onluk- birlik konusu daha önce anlatılmış, tahtaya konu ile ilgili bir alıştırma yazdı. 54 sayısında kaç onluk ve kaç birlik olduğunu öğrencilerin söylemesini istedi. Verilen cevapların ardından öğretmen, renkli tahta kalemlerle, sayıda kaç onluk ve kaç birlik olduğunu yazdı. (54= 10+10+10+10+10+4)

 

20 dakikalık bu dersin ardından yazma dersine geçildi.

 

Öğrencilere kutu içinde onar tane boncuk dağıttı. Tahtanın arka kapağına öğrenciler görmeyecek şekilde üç cümlelik bir metin yazdı. Öğrencilerden, tahtanın ardındaki cümleye kısa bir süreliğine bakmalarını ve her bakışta öğretmen masasındaki kutuya kendi boncuklarından bir tanesini koymalarını istedi. Bu esnada öğretmen, yazmada zorlanan bir grup öğrenciyle hece dikte çalışması yaptı. Diğer grubun, metni yazma çalışması bitince, dikte grubuna kâğıda yazılmış heceleri kesme çalışması vererek birinci grubun kontrolüne başladı. Yapılan her hata için öğrencilerin kutusundan bir boncuk daha aldı. Kutusunda hala boncuk kalan öğrenciler tebrik edildi.

 

20 dakikalık bu dersin ardından fiil çekimi konusuna geçildi. Daha önce AVOİR (sahip olmak) fiiliyle yapılan afiş tahtaya asıldı. ETRE (olmak) fiilinin çekimi tahtaya yazıldı. Okuma yapıldıktan sonra ders sona erdi.

 

 

 

SINIF: ULİS: Unites Localisees pour l’İnclusion Scolaires (Kapsayıcı Eğitim İçin Yerel Birimler)

 

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ: ALİENOR QUEDRAOGO

 

AESH EĞİTMENİ: BENEDİCTE DE CHECHİ

 

AESH: Accompagnants des Eleves en Situation de Handicape (Engelli Öğrencilerin Destekçileri)

 

Bu sınıftaki öğrenciler, öğrenme güçlüğü yaşayan, dikkat eksikliği olan ya da kaynaştırma öğrencilerinden oluşuyor. Bu öğrenciler için, haftalık ders programı hazırlanıyor, öğrenciler, kendileri için belirlenen o saatte sınıfından çıkıp ULİS sınıfına geliyor.

 

Öğretmenler, bazı öğrencilerle birebir okuma çalışması yaptı. Bu arada diğer öğrencilerde kendileri sessiz okuma yaptı.

 

20 dakika sonra Prehistoire (tarih öncesi) konusu anlatıldı. Tahtaya yansıtılan video üzerinde soru-cevap yöntemiyle ilk insanların nerede yaşadıkları, neler yedikleri, nasıl avlandıkları anlatıldı.

 

20 dakika sonra gramer dersine geçildi. Bir grup öğrenciye, ögeleri karışık cümle kartları verildi ve çizgiyle eşleştirme yaparak doğru cümleler oluşturmaları istendi. Bir gruba tahtada çoğul şahıs ve fiil eşleştirme çalışması yaptırıldı. Bu çalışmaların ardından ders sona erdi.

 

 

OKUL PSİKOLOĞU OFİSİ: LİNDA KONİECZNY

 

Bölge 4 ayrı bölüme ayırılmış ve bölgede çalışan 4 psikolog bu bölümlerden birinde görevlendirilmiş. Görevlendirildikleri bu bölgede yer alan okulların hepsine bakmakla yükümlüler. Psikolog ihtiyaç duyulması halinde ilgili okul idare ve öğretmenleri tarafından aranarak sorun hakkında bilgilendiriliyor ve o öğrencilerle randevu sistemi ile çalışılıyor. Rehberlik ve danışmanlık hizmetleri daha çok özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin incelenmesi, WİSC-R uygulanması, aileye rehberlik edilmesi ve yönlendirme işlerini kapsıyor. Okul psikoloğu mobil rehber öğretmen olarak çalışıyor. Okullara kendi imkanlarıyla ulaşım sağlıyor. Devlet ulaşım bedeli için belli bir miktarda maddi katkı sağlıyor. Danışma ya da terapi hizmeti genel olarak sistemde sunulmuyor. Sadece kriz anlarında bu müdahalelere başvurulabiliyor.

PROJE KAPANIŞ GÖRÜŞMELERİ

 

16/06/2023 CUMA

 

Proje ekibi olarak, okul müdürü Guilhem Scot ve okulun Türkçe öğretmeni Yaşar Oğuz ile birlikte, hafta boyunca yapılan gözlemler sonucu edinilen bilgiler paylaşıldı, eğitimde kullanılan farklı metot ve materyallerle ilgili bilgiler alındı, projeye katkı sağlayacak evrak ve dokümanlar temin edildi.

 

Proje katılımcısı olarak bireysel gözlemlerimizi ve değerlendirmelerimizi sunduk.   

 

Okul müdürü Guilhem Scot, bu bölgeye gelen ilk Türk eğitim ekibi olarak bizim ziyaretimizden ve bu projeye okul olarak dâhil olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. İlerde ilk, orta ve lise düzeyinde yapılabilecek ortak projelerde de bölge olarak yer almak istediklerini ifade etti.

 

Müdür yardımcımız Mustafa Salmanlı, bu proje ile eğitimde farklı yaklaşımlar, teknolojinin eğitim ve pedagojide kullanımı ve dezavantajlı gruplara yönelik eğitim faaliyetleri hakkında edinilen gözlem ve deneyimlerini paylaştı. Okul idaresinin, öğretmenlerin ve diğer tüm personelin bize sağladıkları imkânlar ve kolaylıklar için müdüre teşekkürlerini iletti.

 

Proje kapsamında yer alan evrak ve sertifikaların düzenlenmesi ve imzalanması gerçekleştirildi.

 

Karşılıklı olarak teşekkür ve iyi niyet dilekleri sunuldu.

 

Öğleden sonra Bordeaux şehrine gidilerek Bordeaux Başkonsolosluğu Eğitim Ataşeliği ziyaret edildi.

 

Eğitim Ataşesi Veda Aslım YETİŞ ile görüşme gerçekleştirildi. Sayın ataşeye, proje ile ilgili gerçekleştirilen gözlemler, edinilen deneyimler hakkında bilgi verildi. Katkı ve desteklerinden dolayı teşekkür edildi.

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.07.2023 - Güncelleme: 17.07.2023 16:35 - Görüntülenme: 107
  Beğen | 3  kişi beğendi