T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ALTINDAĞ - Taşça İlkokulu

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE İKİNCİ GÜN

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE İKİNCİ GÜN

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE İKİNCİ GÜN

SINIF GÖZLEMLERİ

 

13/06/2023 SALI

 

SINIF: CM 1C

 

ÖĞRETMEN: CHRİSTELLE RENOUX

 

Öğretmen, etkileşimli tahtaya yansıttığı görüntüdeki bir tweet cümlesinde, öğrencilerden cümlenin ögelerini bulmalarını istedi. Önce sıfatlar, sonra fiiller bulundu. Öğrenciler, cevaplarını ellerindeki küçük silinebilir tahtaya yazarak öğretmene gösterdi. Ardından tweetin içeriği üzerinde kısaca tartışıldı.

 

20 dakikalık bu dersin ardından matematik dersine geçildi. Öğrencilere fotokopi ile verilen üç basamaklı çıkarma işlemleri yapıldıktan sonra, öğretmen masasındaki cevap anahtarından öğrenciler tarafından işlemlerin doğruluğu kontrol edildi.

 

İşlemlerini bitiren öğrenciler, tampon sınıfa geçerek bilgisayarda, okuma ve anlama ile ilgili kısa bir alıştırma yaptılar. Öğrencilerin bilgisayarda TACİT programıyla yaptıkları bu alıştırmaların sonuçlarını, öğretmen kendi ekranında görebiliyor. Bu program, öğretmenlerin kullanımı için para ile satın alınmış bir eğitim programı.

 

Ders arasından sonra öğrenciler, öğretmenlerinin nezaretinde yürüyerek, yakındaki Mediatheque adlı bir kütüphaneye gittiler. Burada, kütüphane görevlisi, çocuk kitapları yazarı Benjamin Lacombe’u kısaca tanıttı, eserlerini sergiledi. Ardından görevli, yazarın kitaplarından birini çok teatral bir şekilde canlandırarak okudu. Daha sonra öğrenciler, dörderli gruplara ayrıldı ve her gruba farklı bir etkinlik verildi.(kitap okuma, kelime bulmaca, kart eşleştirme, üç boyutlu kitapları inceleme gibi) Kütüphane ziyaretinden sonra okula dönüldü.

 

 

 

SINIF: CM 2C

 

ÖĞRETMEN: JEAN-YVES VİNAİS

 

Daha önce öğrencilere dikte olarak yazdırılmış ve öğretmen tarafından kontrol edilmiş bir metin, defterlerine hataları düzeltilmiş olarak yeniden yazdırıldı. Aynı zamanda bir grup öğrenci, bilgisayarda okuduğunu anlama çalışması yaptı. Bilgisayarda kısa bir öyküyü okuyan öğrenci, o öykü ile ilgili birkaç test sorusunu cevaplıyor, sonuçlarını öğretmen kendi ekranında görebiliyor.

 

20 dakikalık bu dersin ardından öğrenciler, başka bir sınıfa gittiler, bu sınıfa da başka öğrenciler geldi. Öğretmen, gelen öğrencilerle, volkanik oluşum konusunu işledi. Önce tahtaya, magmanın yeryüzüne çıkış şemasını çizdi. Daha sonra etkileşimli tahtaya yansıtılan görsel üzerinde, volkanik dağların nasıl oluştuğu, soru-cevap yöntemiyle anlatıldı. Ardından öğrencilere, konu ile ilgili bir resim fotokopi olarak dağıtıldı. Öğrencilerden bu resmi boyamaları istendi.

 

30 dakikalık aranın ardından, anlatım dersi işlendi. Bir öğrenci, Yunan mitolojisi ile ilgili yazdığı metni okudu. Önce arkadaşları ona eleştirilerde bulundu, daha sonra öğretmen eleştirisini yaptı.

 

20 dakika sonra İngilizce dersine geçildi. Öğrenciler birbirlerine soru sorarak cevaplandırdılar. 10 dakikalık bu etkinliğin ardından, öğretmen öğrencilere tombala kartları dağıttı. Öğretmen sayıları İngilizce olarak söyledi, kartında o sayı olan öğrenci, sayının Fransızcasını söyleyerek konu pekiştirilmiş oldu. Bu etkinlik sonrası ders sona erdi.

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.07.2023 - Güncelleme: 17.07.2023 16:30 - Görüntülenme: 81
  Beğen | 2  kişi beğendi