T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ALTINDAĞ - Taşça İlkokulu

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE İLK GÜN

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE İLK GÜN

ECOLE ELEMENTAIRE JACQUES PREVERT'DE İLK GÜN

SINIF GÖZLEMLERİ

 

12/06/2023 PAZARTESİ

 

SINIF: CE 2B

 

ÖĞRETMEN: NATHALİE CUROUX

 

Sınıflarda dersler istasyonlar şeklinde işleniyor. Sınıflarda her köşe, sınıf düzeyine ve ders içeriklerine uygun materyallerle dolu. Öğrenciler, öğretmenin yönlendirmesiyle, yaptıkları etkinlik bittikten sonra başka bir istasyona geçerek boyama, okuma gibi istediği bir etkinliği gerçekleştiriyor.

 

Öğrencilerin yaptığı resim, afiş, el işçiliği gibi her türlü ürün, sınıfın duvarlarında veya koridorlardaki panolara asılarak sergileniyor. Hatta sınıfa gerilmiş iplere mandallarla tutturularak sergileniyor. Öğrencilerin yaptığı ürünlerin sergilenmesi, öğrencileri daha da motive ediyor.

 

Dersler 20 dakikalık veya 30 dakikalık sürelerde işleniyor. Bu sürenin bitiminde diğer bir derse veya başka bir etkinliğe geçiliyor. Ders aralarında zil çalmıyor. Çünkü her sınıf aynı anda teneffüse çıkmıyor.

 

Sınıflarda ders esnasında mutlak bir sessizlik hâkim. Öğrenciler derste son derece motive ve konsantrasyon içinde bulunuyorlar. Etkinlikler arası geçişlerde öğrenciler, neyi, ne zaman ve nasıl yapacaklarını çok iyi biliyorlar. Öğretmenin yönlendirmelerine kesinlikle uyuyorlar.

 

Gözlem yapılan bu sınıfta bulunan bir kaynaştırma öğrencisi, dersini AESH görevlisinin gözetiminde ve seviyesine uygun etkinliklerle gerçekleştirdi. (AESH: Accompagnant des Eleves en Situation de Handicape- Engelli Öğrencilerin Destekçileri)

 

 

 

SINIF: CE 1A

 

ÖĞRETMEN: MARİE-PİERRE BAUS

 

Öğretmen, etkileşimli tahtaya projeksiyonla yansıttığı görüntü eşliğinde, feminen ve maskülen kelimeler konusunu anlattı. Yine tahta üzerinde konuya bir örnek verildi. Öğrencilerden birkaçına tahtada alıştırma yaptırdı.

 

20 dakikalık gramer dersinin ardından kitap okumaya geçildi. Öğrenciler, kitap köşesinden kendi seçtikleri kitapları sessiz olarak okudu. Ardından o kitapla ilgili birkaç sorudan oluşan değerlendirme tablosunu işaretlediler ve okunan kitaplar, kitap takip çizelgesine öğrenciler tarafından işlendi.

 

20 dakikalık bu çalışmanın ardından matematik dersine geçildi. Daha önce işlenen onluk bozarak çıkarma işlemi konusu için öğretmen tahtaya bir örnek işlem yazdı. Öğrenciler, bu işlemi defterlerinde çözdüler. Defterler, çok düzenli tutuluyor. İşlem çizgiler dahi cetvelle çiziliyor. Öğretmen, işlemi yapamayan öğrencilere, onluk ve birlik takımları vererek işlemi somutlaştırarak çözmelerini sağladı.

 

Tüm sınıf düzeylerinde, dersler 20 ila 30 dakikalık sürelerle, iç içe ve peş peşe işleniyor. Örneğin, önce gramer dersi ardından matematik, ardından kitap okuma ve sonra yine matematik gibi. Ders süreleri uzun fakat 20 dakikada bir ders içeriği değiştiği için öğrenci uzun süre aynı konu üzerinde dikkatini toplamak zorunda kalmıyor,  her farklı ders veya etkinlik için dikkat süreleri sıfırlanmış oluyor.

 

Derslerde çoğunlukla tükenmez kalem kullanılıyor. Ayrıca her ders için kullanılan defterler kareli ve tek tip. Bu defterler çoğunlukla okulda kalıyor. Arada bir ev ödevi varsa bu defterler eve gönderiliyor. Öğrencilere derslerde fotokopi ile verilen alıştırmalar, defter boyutuna göre katlanarak defterlere öğrenciler tarafından yapıştırılıyor.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.07.2023 - Güncelleme: 17.07.2023 16:29 - Görüntülenme: 82
  Beğen | 2  kişi beğendi